تگ های H یا تگ های هدر (Header Tags)، تگ هایی هستند که در HTML استفاده می شوند. وقتی در مورد بهبود سئو صحبت میکنیم معمولا در مورد H1 و H2 و گاهی H3 صحبت می کنیم. در حقیقت در کدهای معتبر HTML تگ های H وجود دارند که تا H6 می روند. با این حال، اکثر وب مسترها هرگز بیشتر از H2 یا H3 استفاده نمی کنند.
اگر شما درباره یک ساختار کلی محتوای توزیع شده فکر می کنید، شما یک ایده از نحوه استفاده از تگهای H را می بینید. در یک کتاب H1 میتواند عنوان کتاب باشد، H2 هر اقدام فردی ، و H3 هر فصل در درون هر اقدام خواهد بود. اگر شما در در هر فصل بخش هایی داشته باشید آنها H4 شما خواهد بود. یعنی اینها عنوان هر بخش هستند نه کل بخش. با استفاده از یک تقارن جغرافیایی می توان گفت که کل زمین H1، کشور H2، ایالت H3، شهرستان H4، شهر H5، و مناطق شهری H6 خواهد بود.
معمولاً شما فقط یک H1 برای وبسایت خودتان میخواهید، اما می توانید تعدادی که به نظرتان منطقی است را استفاده کنید. رایج ترین استفاده این است که عنوان وبلاگ تان را H1 بگذارید و تیتر های بعدی را مانند “تگ های H چه هستند؟” را H2 بگذارید. به ندرت ساختار یک مقاله بلاگ، شما را به استفاده از H3 یا H4 هدایت می کند، هر چند شما ممکن است آن را در راهنماهای مرجع پر محتوا پیدا کنید.
یک راهنمای جامع سئو ممکن است “بهترین راهنمای سئو” را به عنوان H1 و بخش هایی مانند سئو داخلی (On-site SEO) و سئو خارجی (Off-site SEO) را به عنوان H2 داشته باشد. در سئو داخلی شما میتوانید موضوعات فردی مانند لینک دهی داخلی، جستجو کلمه کلیدی و غیره را به عنوان H3 بیابید.
بله-البته
تغییر در تگ های hباعث صدمه به سئو سایت میشود اگر شما یک عنوان خوب و ثابت دارین و آن را تغییر بدهید در صورتی که عنوان جدید متفاوت (کلمه کلیدی در آن به کار نرفته باشد) یا خوب نباشد باعث صدمه به سئو آن صفحه میشود